RODZAJ ZAJĘĆ | GRUPA WIEKOWA | PROWADZĄCY ZAJĘCIA | TERMIN ZAJĘĆ |
KOLOROWY ŚWIAT EMOCJI
Trening Umiejętności Społecznych Zajęcia mają na celu: – trening umiejętności radzenia sobie z emocjami własnymi i innych osób, – trening umiejętności komunikacyjnych, – trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie, – praca nad przestrzeganiem zasad, – uczenie się prawidłowych relacji z innymi, – praca nad poczuciem własnej wartości i samoświadomości, – pozyskanie wiedzy o zdrowym stylu życia, – nabycie umiejętności dbania o bezpieczeństwo własne i innych.
|
Uczniowie
klas IV-VI i VII – VIII |
Patrycja Lipińska-Dembek
Weronika Zielińska |
Środa 16.00 – 16.45
Środa 17.00 – 17.45 |
TABLICZKA MNOŻENIA NA WESOŁO
Zajęcia mają na celu: – rozwijanie zainteresowań matematycznych, – usprawnianie techniki mnożenia i dzielenia liczb w zakresie 100, – integracja grupy uczniów, – zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, – wdrażanie do samodzielności, samokontroli i samooceny. |
Uczniowie klas II – IV | Weronika Zielińska | Środa 14.00 – 14.45 |
TY MISTRZEM ORTOGRAFII
Zajęcia mają na celu: – rozbudzanie zainteresowań ortograficznych uczniów i motywacji do poprawnego pisania, – utrwalanie podstawowych zasad ortograficznych, – kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce posiadanej wiedzy, – doskonalenie umiejętności samokontroli pisanych tekstów, – wzbogacenie słownictwa uczniów, – uatrakcyjnienie nauczania ortografii.
|
Uczniowie klas III – IV | Paulina Andrys
Weronika Zielińska |
Środa 14.00 – 14.45
Środa 15.00 – 15.45 |
W GRUPIE RAŹNIEJ
Zajęcia mają na celu: – kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie, wzmacnianie pewności siebie, – rozwój umiejętności społecznych kluczowych w relacjach z innymi, – przezwyciężanie nieśmiałości, lęku społecznego, – integrację z rówieśnikami, – wzrost samoświadomości emocjonalnej.
|
Uczniowie klas I – III
(z cechami nieśmiałości, małej pewności siebie, mutyzmu) |
Magdalena Kutowska
Marietta Wieczorek |
Wtorek 15.00 – 15.45 |
JESTEŚ KIMŚ WIĘCEJ NIŻ MYŚLISZ Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno – emocjonalne dla nastolatkówZajęcia mają na celu: – rozwijanie umiejętności rozpoznawania myśli, emocji i zachowań, zarówno własnych, jak i innych,- akceptację własnych mocnych i słabych stron,- budowanie poczucia własnej wartości,- radzenie sobie z niepewnością względem własnej osoby,- kształtowanie pozytywnych przekonań na temat własnej osoby,- budowanie pozytywnej samooceny. |
Uczniowie
klas VII i VIII oraz szkół ponadpodstawowych |
Joanna Liberkowska | Wtorek 17.00 – 17.45 |
TERAPIA ZMYSŁAMI
Zajęcia mają na celu: – stymulowanie prawidłowego rozwoju dziecka poprzez twórczą zabawę, – podnoszenie sprawności funkcji percepcyjno – motorycznych, – stymulację wszystkich zmysłów w trakcie zabawy i sytuacji edukacyjnych, – rozwijanie kreatywności, – wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci, – kształtowanie świadomości własnego ciała, – łagodzenie napięć emocjonalnych, – kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów i współpracy w grupie.
|
Dzieci w wieku 5-6 lat | Marietta Wieczorek
Dorota Tuszyńska |
Wtorek 14.00 – 14.45 |
MYŚLĘ I LICZĘ
Zajęcia mają na celu: – usprawnianie umiejętności wykonywania obliczeń matematycznych oraz rozwiązywania zadań tekstowych, – stymulowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek matematycznych.
|
Uczniowie klas II – III | Paulina Andrys | Czwartek 14.00-14.45 |
PALUSZKOWO
Funkcjonalna Terapia Ręki Zajęcia mają na celu: – usprawnianie motoryki małej, precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, chwytu, percepcji i koordynacji wzrokowo – ruchowej, – kształtowanie stabilizacji centralnej ciała poprzez wspomaganie utrzymania prawidłowej postawy, – usprawnianie propriocepcji, – kształtowanie orientacji przestrzennej z uwzględnieniem przekraczania linii środka, – dostarczanie wrażeń dotykowych umożliwiających poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów i mas plastycznych.
|
Dzieci w wieku
od 5 do 8 lat |
Bożena Pauka
|
Środa 15.00 – 15.45 |
JA, MÓJ ŚWIAT I INNI
Trening Umiejętności Społecznych Podstawowym zadaniem zajęć jest wyposażenie uczestników w zdolność do doświadczania i wyrażania emocji oraz w umiejętność funkcjonowania w relacjach z rówieśnikami, w grupie rówieśniczej a także z dorosłymi w rodzinie, w przedszkolu i w szkole. Zajęcia mają na celu: – zintegrowanie zespołu, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, – rozbudzanie szacunku dla odmienności i różnorodności, – budowanie pozytywnego obrazu siebie, – pobudzanie uczuć empatii, – poszerzanie i doskonalenie wiedzy o emocjach oraz nabywanie kompetencji do zarządzania swoimi emocjami, – poznanie technik/ sposobów zastępowania złości i innych emocji o charakterze negatywnym, – poznanie sposobów i technik wyciszania się i relaksowania, – doskonalenie umiejętności społecznych, nawiązywania kontaktu społecznego, przyjaźni i podtrzymywania relacji społecznych.
|
Dzieci w wieku
od 5 do 10 lat
|
Bożena Pauka
Marta Małek |
Poniedziałek
15.00 – 15.45 grupa przedszkolna 16.00 – 16.45 klasy I – III |
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Zajęcia mają na celu: – terapia wad postawy, – nauka przyjmowania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała, – normalizacja napięcia mięśniowego, – zachęcanie do aktywności fizycznej.
|
Dzieci w wieku 7-11 lat | Marta Dworakowska | Poniedziałek
14.30-15.00 |
ZAJĘCIA RUCHOWE DLA DZIECI Z OTYŁOŚCIĄ
Zajęcia mają na celu: – redukcja tkanki tłuszczowej, – wzmocnienie siły mięśniowej, – edukacja prozdrowotna, – zachęcanie do aktywności fizycznej, – praca nad cechami motorycznymi. |
Dzieci w wieku 8-12 lat | Marta Dworakowska | Poniedziałek
15.10-15.40 |
CZYTAM I ROZUMIEM
Zajęcia mają na celu: – -rozwijanie umiejętności czytania pod względem techniki i tempa, – rozwijanie umiejętności rozumienia czytanych treści, – posługiwanie się informacjami zawartymi w tekście, – rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi werbalnych.
|
Dzieci klas II-IV | Justyna Jonac
Helena Włochowicz |
Wtorek
15.00 – 15.45 |
ZNAM LITERY
Zajęcia mają na celu: – rozwijanie funkcji słuchowo-językowych, – stymulowanie spostrzegawczości wzrokowej, – usprawnianie grafomotoryki, – ćwiczenia w orientacji czasowej i przestrzennej, – utrwalanie obrazu graficznego liter.
|
Dzieci klas I | Justyna Jonac
Helena Włochowicz |
Wtorek
14.00-14.45 |
TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ ROZWOJOWĄ
Zajęcia mają na celu: – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych oraz wzrokowo-przestrzennych, – rozwijanie techniki i tempa czytania, – usprawnienie pisania pod względem poprawności ortograficznej oraz estetyki, – doskonalenie umiejętności wypowiedzi werbalnych.
|
Uczniowie klas IV-VIII | Helena Włochowicz | Poniedziałek
15.00-15.45 Środa 15.00-15.45
|
LOGORYTMIKA
Zajęcia mają na celu: – uwrażliwienie dzieci na elementy wspólne dla muzyki i mowy, – doskonalenie słuchu fizycznego, fonematyczno-fonetycznego, muzycznego, – doskonalenie koordynacji słuchowej, słuchowo- ruchowej i wzrokowo- ruchowej, – rozwijanie procesów poznawczych, – doskonalenie mowy i komunikacji niewerbalnej polegającej na umiejętności wyrażania swoich potrzeb i emocji, – doskonalenie umiejętności artykulacyjnych poprzez ćwiczenia i zabawy, w trakcie których automatyzowana jest wymowa głosek, właściwych dla danego wieku.
|
Grupa I
( dzieci w wieku 3-5) Grupa II (dzieci w wieku 6-7) |
Natalia
Ryszkowska-Andrys |
Wtorek
15.00 – 15.45 16.00 – 16.45 |
ZOSTAŃ MISTRZEM WYMOWY
Zajęcia mają na celu: – profilaktyka w zakresie poprawnego rozwoju mowy, – kształtowanie prawidłowego oddechu oraz zapoznanie z zasadami efektywnego i higienicznego dysponowania głosem, – usprawnianie pracy oraz wspomaganie kinestezji narządów mowy, – rozwijanie, jak i uwrażliwianie percepcji oraz pamięci słuchowej, – prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych, rytmicznych, dykcyjnych, – szumy, ciszki, syki i rerki – utrwalanie prawidłowej wymowy głosek szumiących, ciszących, syczących oraz głoski „r”, – wspieranie rozwoju poznawczo – językowego oraz wzbogacanie czynnego słownictwa uczniów.
|
Uczniowie klas I – III | Natalia
Ryszkowska-Andrys |
Wtorek
17.00 – 17.45 |
Ponadto Poradnia organizuje terapie indywidualne: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, Integracji sensorycznej i rehabilitacji, terapia słuchowa Johansena, Neuroflow oraz zajęcia na temat emocji dzieci przedszkolnych – według zapotrzebowania placówek.
Zapisy na zajęcia przyjmuje Sekretariat Poradni tel. 52 33 11 226, 607 130 471