OFERTA ZAJĘĆ GRUPOWYCH W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W ŚWIECIU NA ROK SZKOLNY 2023/2024
RODZAJ ZAJĘĆ | GRUPA WIEKOWA | PROWADZĄCY ZAJĘCIA | TERMIN ZAJĘĆ |
PALUSZKOWO Funkcjonalna Terapia Ręki Zajęcia mają na celu: – usprawnianie motoryki małej, precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, chwytu, percepcji i koordynacji wzrokowo-ruchowej, – kształtowanie stabilizacji centralnej ciała poprzez wspomaganie utrzymania prawidłowej postawy, – usprawnianie propriocepcji, – kształtowanie orientacji przestrzennej z uwzględnieniem przekraczania linii środka, – dostarczanie wrażeń dotykowych umożliwiających poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów i mas plastycznych. | Dzieci w wieku 5 – 8 lat | Bożena Pauka | Środa 15.00-16.00 |
ZNAM LITERY Zajęcia mają na celu: – rozwijanie funkcji słuchowo-językowych, – stymulowanie spostrzegawczości wzrokowej, – usprawnianie grafomotoryki, – ćwiczenia w orientacji czasowej i przestrzennej, – utrwalanie obrazu graficznego liter. | Uczniowie klas I | Justyna Jonac, Helena Włochowicz | Wtorek 14.00-14.45 |
CZYTAM I ROZUMIEM Zajęcia mają na celu: – rozwijanie umiejętności czytania pod względem techniki i tempa, – rozwijanie umiejętności rozumienia czytanych treści, – posługiwanie się informacjami zawartymi w tekście, – rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi werbalnych. | Uczniowie klas II-IV | Justyna Jonac, Helena Włochowicz | Wtorek I grupa 15.00-15.45 II grupa 15.00-15.45 |
TY MISTRZEM ORTOGRAFII Zajęcia mają na celu: – rozbudzanie zainteresowań ortograficznych uczniów i motywacji do poprawnego pisania, – utrwalanie podstawowych zasad ortograficznych, – kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce posiadanej wiedzy, – doskonalenie umiejętności samokontroli pisanych tekstów, – wzbogacenie słownictwa uczniów, – uatrakcyjnienie nauczania ortografii. | Uczniowie klas III Uczniowie klas IV | Paulina Andrys, Weronika Zielińska Paulina Andrys | Środa 14.00-14.45 Środa 15.00-15.45 |
MYŚLĘ I LICZĘ Zajęcia mają na celu: – usprawnianie umiejętności wykonywania obliczeń matematycznych oraz rozwiązywania zadań tekstowych, – stymulowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek matematycznych. | Uczniowie klas III | Paulina Andrys | Czwartek 14.00-14.45 |
TABLICZKA MNOŻENIA NA WESOŁO Zajęcia mają na celu: – rozwijanie zainteresowań matematycznych, – usprawnianie techniki mnożenia i dzielenia w zakresie 100, – integracja grupy uczniów, – zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, – wdrażanie do samodzielności, samokontroli i samooceny. | Uczniowie klas II-III | Weronika Zielińska | Wtorek 14.00-14.45 |
TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ ROZWOJOWĄ Zajęcia mają na celu: – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych oraz wzrokowo-przestrzennych, – rozwijanie techniki i tempa czytania, – usprawnienie pisania pod względem poprawności ortograficznej oraz estetyki, – doskonalenie umiejętności wypowiedzi werbalnych. | Uczniowie klas IV-VIII | Helena Włochowicz | Poniedziałek 15.00-15.45 Środa 15.00-15.45 |
TERAPIA ZMYSŁAMI Zajęcia mają na celu: – stymulowanie prawidłowego rozwoju dziecka poprzez twórczą zabawę, – podnoszenie sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych, – stymulację wszystkich zmysłów w trakcie zabawy i sytuacji edukacyjnych, – rozwijanie kreatywności, – wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci, – kształtowanie świadomości własnego ciała, – łagodzenie napięć emocjonalnych, – kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów i współpracy w grupie. | Dzieci w wieku 5-6 lat | Dorota Tuszyńska, Marietta Wieczorek | Wtorek 14.00-15.00 |
JA, MÓJ ŚWIAT I INNI Trening Umiejętności Społecznych Zajęcia mają na celu: – zintegrowanie zespołu, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, – rozbudzanie szacunku dla odmienności i różnorodności, – budowanie pozytywnego obrazu siebie, – pobudzanie uczuć empatii, – poszerzanie i doskonalenie wiedzy o emocjach oraz nabywanie kompetencji do zarządzania swoimi emocjami, – poznanie technik/sposobów zastępowania złości i innych emocji o charakterze negatywnym, – poznanie sposobów i technik wyciszania się i relaksowania, – doskonalenie umiejętności społecznych, nawiązywania kontaktu społecznego, przyjaźni i podtrzymywania relacji społecznych. | Dzieci w wieku 5 – 6 lat Uczniowie klas I – III | Bożena Pauka, Weronika Kachniarz Bożena Pauka, Marta Małek | Poniedziałek 14.00-14.45 Poniedziałek 15.00-15.45 |
W GRUPIE RAŹNIEJ Zajęcia mają na celu: – kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie, wzmacnianie pewności siebie, – rozwój umiejętności społecznych kluczowych w relacjach z innymi, – przezwyciężanie nieśmiałości, lęku społecznego, – integrację z rówieśnikami, – wzrost samoświadomości emocjonalnej. | Uczniowie klas I – III (z cechami mutyzmu, nieśmiałości, małej pewności siebie) | Magdalena Kutowska, Marietta Wieczorek | Wtorek 15.00-16.00 |
KOLOROWY ŚWIAT EMOCJI Trening Umiejętności Społecznych Zajęcia mają na celu: – trening umiejętności radzenia sobie z emocjami własnymi i innych osób, – trening umiejętności komunikacyjnych, – trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie, – praca nad przestrzeganiem zasad, – uczenie się nawiązywania prawidłowych relacji z innymi, – praca nad poczuciem własnej wartości i samoświadomości, – pozyskanie wiedzy o zdrowym stylu życia, – nabycie umiejętności dbania o bezpieczeństwo własne i innych. | Uczniowie klas IV – VI Uczniowie klas VII – VIII | Patrycja Lipińska-Dembek, Weronika Zielińska | Środa 15.00-15.45 Środa 16.00-16.45 |
LOGORYTMIKA Zajęcia mają na celu: – uwrażliwienie dzieci na elementy wspólne dla muzyki i mowy, – doskonalenie słuchu fizycznego, fonematyczno-fonetycznego, muzycznego, – doskonalenie koordynacji słuchowej, słuchowo- ruchowej i wzrokowo- ruchowej, – rozwijanie procesów poznawczych, – doskonalenie mowy i komunikacji niewerbalnej polegającej na umiejętności wyrażania swoich potrzeb i emocji, – doskonalenie umiejętności artykulacyjnych poprzez ćwiczenia i zabawy, w trakcie których automatyzowana jest wymowa głosek, właściwych dla danego wieku. | Dzieci w wieku 3-5 lat | Natalia Ryszkowska-Andrys, Dorota Tuszyńska | Wtorek 15.00-15.45 |
ZOSTAŃ MISTRZEM WYMOWY Zajęcia mają na celu: – profilaktyka w zakresie poprawnego rozwoju mowy, – kształtowanie prawidłowego oddechu oraz zapoznanie z zasadami efektywnego i higienicznego dysponowania głosem, – usprawnianie pracy oraz wspomaganie kinestezji narządów mowy, – rozwijanie, jak i uwrażliwianie percepcji oraz pamięci słuchowej, – prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych, rytmicznych, dykcyjnych, – szumy, ciszki, syki i rerki – utrwalanie prawidłowej wymowy głosek szumiących, ciszących, syczących oraz głoski „r”, – wspieranie rozwoju poznawczo-językowego oraz wzbogacanie czynnego słownictwa uczniów. | Uczniowie klas I-III | Natalia Ryszkowska-Andrys | Wtorek 16.00-16.45 |
GIMNASTYKA KOREKCYJNA Zajęcia mają na celu: – terapia wad postawy, – nauka przyjmowania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała, – normalizacja napięcia mięśniowego, – zachęcanie do aktywności fizycznej. | Dzieci w wieku 6-10 lat | Marta Dworakowska | Poniedziałek 16.00-16.30 |
GIMNASTYKA ODCHUDZAJĄCA DLA DZIECI Zajęcia mają na celu: – redukcja tkanki tłuszczowej, – wzmocnienie siły mięśniowej, – edukacja prozdrowotna, – zachęcanie do aktywności fizycznej, praca nad cechami motorycznymi. | Dzieci w wieku 8-12 lat | Marta Dworakowska | Poniedziałek 16.30-17.00 |
ZAJĘCIA EDUKACYJNO-WSPIERAJĄCE DLA RODZICÓW Zajęcia mają na celu zapoznanie rodziców z następującą tematyką: – style i modele wychowawcze, – role i kompetencje wychowawcze rodziców, – rozpoznawanie, rozumienie i akceptowanie świata uczuć własnych i dziecka, – obowiązki dzieci w różnym wieku, – pochwały i kary – budowanie szacunki i poczucia własnej wartości, – jak kochać i wymagać, – czas dla dziecka, – dziecko, telewizja i multimedia, – skuteczna profilaktyka uzależnień behawioralnych, – jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością, – dziecko w grupie rówieśniczej, rozpoznawanie problemów i konfliktów. | Rodzice | Patrycja Lipińska-Dembek, Weronika Zielińska | Środa 17.00-17.45 |
Ponadto Poradnia organizuje terapie indywidualne: psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, Integracji sensorycznej i rehabilitacji, terapia słuchowa Johansena, Neuroflow oraz zajęcia na temat emocji dzieci przedszkolnych – według zapotrzebowania placówek.
Zapisy na zajęcia przyjmuje Sekretariat Poradni tel. 52 33 11 226, 607 130 471